Švédsko môže uvaliť zákaz reklám na online hazard
Švédsky Spelinspektionen môže byť zodpovedným zosobnením hazardných hier, ale nechá človeka premýšľať o tom, čo mohlo stáť za týmto najnovším návrhom: úplný zákaz všetkých reklám na online hazard. Oficiálne oznámené zatiaľ nič nebolo, ale prominentnej firme a spravodajstvu Reuters netrvalo dlho, aby začali do veci ňúrať a prišli s touto znepokojujúcou správou. Novinka ešte ani nevyšla, keď sa akcie iGamingu na švédskej burze dostali na historické minimá.
Oficiálne oznámenie sa očakáva čoskoro, ale zatiaľ sa môžeme iba dohadovať o predpokladanom nedostatku náležitého zváženia situácie zo strany regulátora. Pochopiť sa dá ale skutočnosť, že by to chcel regulátor, tak povediac využiť, hlavne keď vezmeme do úvahy zával pokút, ktoré boli nedávno udelené operátorom za prekročenie hraníc, keď naďalej ponúkali online hazardné hry hráčom zaregistrovaným v národnom sebavyraďovacom systéme, menovite spelpaus.se.
A potom sa človek zamyslí ešte hlbšie, keď citovali CEO prominentného švédskeho online operátora, ktorý povedal, že reklamné ťažkosti priemyslu sa stali jeho vlastným dočinením.
Prečo sú informácie kľúčové
No nič z toho, čo sme uviedli vyššie nezmení krutú, holú pravdu: reklama na online hazard je nevyhnutná, pretože je to jediný spôsob, ako sa môžu legálny operátori odlíšiť od tých, ktorí fungujú na čiernom trhu. Reklama na verejnom fóre umožní hráčom rozlíšiť medzi operátormi s licenciou, a tými bez licencie, čo zase aspoň do určitej miery, podporuje bezpečnosť hráčov a obrní to trh pred hrubým zapojením operátorov.
Bez toho, aby sme skutočne vedeli, ktorí operátori sú licencovaní, ako bude niekto schopný rozlíšiť medzi oprávneným licencovaným operátorom a tým, ktorý len využíva príležitosti, a to všetko na platforme verejnej domény, ktorá je otvorená komentárom, a kde sa tvrdia fakty bez toho, aby sa mohli skutočne overiť?
Viac ako reklamy
Na druhej strane spektra sa však nachádza vláda, ktorá sa snaží udržiavať rovnováhu medzi ochranou svojich občanov pred možným poškodením a ochranou, ktorá je pravidelne konfrontovaná s rôznymi nesprávnymi činmi od tých, ktorí majú licencie zo svojej vlastnej jurisdikcii. Nemalo by byť žiadnym prekvapením, že hrniec trpezlivosti Spelinspektionen už skoro pretiekol.
Agresívne reklamy sa zdajú byť to, kde je v skutočnosti problém. Regulačné orgány po celom svete vydávajú frekventovanejšie varovania o falošných reklamách, agresívnych reklamách a v niektorých prípadoch dokonca aj nehanebný podvod a vyložené klamstvá.