Európska komisia ocenila boj MoP proti nelegálnym reklamám v kasínach

Vendelín Ihnačák - 01-10-2020

MoP ruší nelegálne reklamy v kasínach Memorandum o porozumení (MoP), ktoré podpísali mnohí prevádzkovatelia hazardných hier, vyzdvihla Európska komisia. MoP, za ktorým stoja členovia samotných spoločností, má pomôcť obmedziť reklamy na stránkach kasín s pirátskym obsahom. Vyzerá to tak, že táto iniciatíva je zatiaľ úspešná a výskyt reklám doteraz znížila o 20%.

Obmedzenie nelegálnych reklám v sektore kasín

Memorandum o porozumení, do ktorého sa v roku 2018 zapojilo niekoľko spoločnosti z rôznych sektorov, má obmedziť reklamy na stránkach porušujúcich práva duševného vlastníctva. Ide napríklad o stránky, ktoré predávajú falšovaný tovar, porušujú autorské práva alebo nelegálne prehrávajú športové udalosti. Asociácie vystupujú ako zástupcovia kasín, ktoré vo veľkej miere využívajú online reklamy, a patrí sem napríklad aj Európska asociácia pre hry a stávkovanie.

Európska komisia zistila, že memorandum o porozumení veľmi efektívne znižuje počet reklám, pretože zvyšuje povedomie medzi samotnými prevádzkovateľmi kasín. Na tieto stránky, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva vraj podľa zistení väčšina prevádzkovateľov reklamy zámerne nedáva, ale v tejto súvislosti je dosť náročné výskyt reklám kontrolovať. Zainteresované združenia a Európska komisia s danými stranami aktívne spolupracujú a v danej súvislosti chcú podnikať prijateľné riešenia.

Od samotného zavedenia MoP v roku 2018 sa celkový počet reklám na stránkach európskeho sektoru kasín znížil o dvanásť percent. Reklamy týkajúce sa hazardných hier hlavných Európskych značiek klesli celkovo o 20%, zo 62% v roku 2018 na súčasných 50%.

Koordinovaná reakcia EÚ

Ide o ďalšiu iniciatívu, ktorá by mala vytvoriť lepšie štandardy v európskom sektore kasín a mala by aj naďalej podporovať zodpovedné hranie hazardných hier.  Veľa prevádzkovateľov a združení sa snaží zlepšiť spoluprácu medzi členskými štátmi. Zatiaľ je každý štát zodpovedný za regulovanie vlastného sektoru hazardných hier, čím sa ale úroveň ochrany hráčov v Európskej únii líši.

Európska asociácia pre hry a stávkovanie nedávno predstavila nový celoeurópsky reklamný kód. Cieľom kódu je chrániť maloletých a zraniteľné osoby propagovaním zodpovednej reklamy v kasínach. Tento kódex medzičasom schválila Európska asociácia pre predaj televíznych a rozhlasových domov, ktorá podporuje tie najlepšie metódy Európskej komisie pre hry a stávkovanie.